Wat is het hier leuk! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Geldou Boer - WaarBenJij.nu Wat is het hier leuk! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Geldou Boer - WaarBenJij.nu

Wat is het hier leuk!

Blijf op de hoogte en volg Geldou

05 Oktober 2014 | Spanje, Puerto Real

Hallo allemaal,

Ik zat er even over na te denken, maar wat is het hier toch leukn! Wat genieten wij ervan en wat doen we veel leuke dingen. thuis zijn ze druk aan het verbouwen en ik zit hier te genieten, wel een beetje gemeen. Maar ik word goede hoogte gehouden van alles. Ik ben benieuwd als ik thuis kom.

Maandag heb ik voor het eerst begeleid met de Engelse lessen. Erg leuk! Inma (mijn stagebegeleider) doet alles met plaatjes, zingen, vrolijkheid en de elk plaatje heeft zo zijn eigen 'dansje'. De kinderen doe volop mee.
Inma gebruikt haar aap om de dingen leuk te maken voor de kinderen en de kinderen zijn erg enthousiast. Dat is erg leuk om te zien!

Woensdagavond zijn we het terras op geweest met de meiden die we hebben leren kennen op school. We hebben weer wat nieuwe spaanse woordjes bijgeleerd en zij wat engels.

Donderdag hebben we ook wat moois meegemaakt. Afrida en ik waren wat aan het praten en opeens zagen we hetzelfde. Wij gillen! Het was een salamander in ons appartement. We gilden zo hard dat de Brazilianen van de andere kant ons angstig zaten aan te kijken. Afrida heeft de Brazilianen opgehaald om de salamander weg te halen. Onze supermannen!
Ze waren ons wel een beetje aan het uitlachen toen ze zagen dat het zo'n klein dingetje was, haha.

Vrijdag zijn we weer naar school geweest. We hebben twee verschillende roosters. De ene week de ene en de andere week de andere. Nu hadden we weer nieuwe klassen en hebben we ons weer voorgesteld aan iedereen. Wat is mijn naam toch moeilijk voor ze! Het wordt wat op een andere manier uitgesproken, maar ik vind het allemaal wel prima als het wat in de buurt komt.

Gisteren (zaterdag) zijn we met de trein naar Jerez geweest.
We hadden bedacht dat we naar de primark zouden en gewoon een gezellig dagje shoppen. Toen we aankwamen met de trein moesten we nog met de bus want Jerez is zo groot. Wij konden van te voren niet vinden hoe laat en waar want daar doen ze hier niet aan in Spanje. We doen alles op de gok.
We besloten om te gaan vragen. We wisten de naam van het shoppingscentrum en een vrouw wist wel welke bus we moesten nemen. Deze vrouw heeft ons helemaal bij de bushalte gebracht en zelfs nog gevraagd aan de buschauffeur of die daar kwam. Zo lieff!
De buschauffeur zei wanneer we eruit moesten en we stonden recht voor de primark! We hebben een geslaagd shop dagje gehad en waren rond een uur of zes weer thuis.
We hadden besloten om pizza te gaan eten en daarna nog even gezellig een terrasje op.
Ook hebben we voor het eerst kennis gemaakt met onze buren, die buitrn zaten. Er zitten hier 2 Brazilianen, 1 Mexicaan en 1 van Ibiza.
We hebben met hun en andere Spanjaarden nog even gezellig gezeten en zijk daarna gaan slapen. Voor ons dan geen Nacht fan Boazum, maar gezellig avondje in Spanje.

Het weekend is bijna weer voorbij en morgen weer aan de bak!

Hasta luego (tot ziens),

Geldou