Het laatste weekend - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Geldou Boer - WaarBenJij.nu Het laatste weekend - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Geldou Boer - WaarBenJij.nu

Het laatste weekend

Blijf op de hoogte en volg Geldou

30 November 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola amigos,

Het is nu echt bijna zover, weer op naar Hollanda.
Natuurlijk heb ik hier veel zin in, maar ik ga de stage kinderen en de lieve leuke mensen ook zeker missen.

Na weer een leuke stage week en al de laatste donderdag op stage meegemaakt te hebben gehad was het bijna alweer weekend.

Ohjaa en voor de mensen die denken dat het altijd mooi weer in Spanje is dat is dus niet waar.
De temperaturen zijn hier nog wel steeds hoog, maar afgelopen week hebben we veel regen en onweersbuien gehad.

Donderdag was het thanksgiving. Dit vieren ze niet in Spanje, maar vrijdag was het black friday en dit wordt wel gevierd.
Dit betekend dat er korting is tijdens het shoppen, wat het allemaal precies inhoud weet ik niet maar shoppen is een hobby van ons. Nou is dit wel zo in de grote steden en niet in de dorpswinkeltjes. Voor ons had dit dus niet echt veel nut. Jammer maar helaas.

Vrijdag hebben we ons laatste dag op de highschool meegemaakt. We kijken terug op een soms wat saaie, maar soms ook wel leerzame tijd. Zo kunnen wij ook nog wel wat Engels leren.
Wel hebben we op deze school meiden ontmoet en hier ook mee afgesproken. Om hier wst contacten te hebben is altijd leuk! Vooral de afwisseling van stage en school is een goede combinatie.
Deze dag hebben we ook afscheid genomen van onze begeleider hier in Spanje. Doordat hij het momenteel zo druk heeft kon hij jammer genoeg ons niet veel laten zien, maar het is een hele lieve en aardige man.

Zaterdag zouden we naar Sytske en Martje gaan als afsluiter van ons stage avontuur. Zij vertrekken 8 december naar Nederland. Zij werden uitgenodigd door Engelse vrienden om opstap te gaan in Sevilla. Wij mochten ook mee en zouden daar in een hotel blijven slapen. Wat zag het hotel er mooi uit!
Nadat de haartjes in de krul zaten en we de jurkjes en rokjes aan hadden kon er gefeest worden. Het is hier wel anders dan in Nederland, daar lopen de meesten in een spijkerbroek en gewone schoenen. Hier zijn het rokjes, jurkjes en hoge hakken wat de spaanse dames aan hebben opstap.
We waren VIP dus hadden een eigen plekje om te zitten en er waren ook genoeg drankjes aanwezig. We hebben een super gezellige avond gehad en het ging door tot de vroege uurtjes. Vroeg was het zeker, want half 8 lagen we op bed en 12 uur moesten we uit het hotel zijn.
Nog even langs de mac geweest en daarna weer in de trein naar Puerto Real!

Deze week is het de week van het afscheid en komt er echt een einde aan het stage avontuur in Spanje.
Ook heb ik zin om familie, vrienden en kennissen weer te zien.
Deze week staat er niks meer op de planning en gaan we nog even genieten van onze laatste stage dagen hier in Spanje.

Woensdag zal ik nog een verslag schrijven over het afscheid van de kinderen en de stand van zaken.

Tot snel!

Liefs,

Geldou

• 02 December 2014 - 10:55

Sjoerdje :

Nou meiden,succes deze laatste week! Fijn om jullie binnenkort weer te zien.
    Goede reis terug!

• 02 December 2014 - 14:43