18 dagen! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Geldou Boer - WaarBenJij.nu 18 dagen! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Geldou Boer - WaarBenJij.nu

18 dagen!

Blijf op de hoogte en volg Geldou

16 November 2014 | Spanje, Puerto Real

Hola amigos,

Daar zijn we weer. Het is weer tijd voor een nieuw reisverslag. Doordat mijn stagebegeleidster ziek was en afrida haar begeleidster maandag niet aanwezig zou zijn op school was het voor ons de vraag met wie we mee zouden lopen. We werden gebracht naar een mannelijke teacher genaamd Lolo. Hij geeft les aan de klassen: first grade, second grade en thirth grade. Dit zijn 6 t/m 8 jarigen.
We mochten meteen al veel doen in de les. Vragen naar de datum, het weer en de opdrachten uitleggen. Eigenlijk was dit meteen wel erg leuk. Zo verveel je je niet in de lessen en het is voor de kinderen ook leerzaam want alles wordt in het Engels vertelt. Deze kinderen krijgen les uit Engelse boeken.

Dinsdag ging Afrida weer met haar begeleidster mee en ik was bij Lolo. De kinderen zijn allemaal zo nieuwsgierig. Ik heb vaak mijn naam op het bord moeten schrijven, want het is een erg moeilijke naam voor de kinderen.
Ook krijg ik bij binnenkomst knuffels en wordt er vaak gezegd: hello Geldou. Leuk om te horen. Ook houden de kinderen van tekeningen maken. Bij de foto's is een tekening te zien waarop ik sta getekend met sweety erbij. Hoe lieff!

Woensdag ging ik weer met Lolo mee. De lessen zijn vrijwel allemaal hetzelfde, maar toch ook wel weer een beetje anders. Ik mocht veel opdrachten uitleggen, zodat de kinderen het Engels konden luisteren. Daarna werd het vertaald in het Spaans voor de kinderen die het niet snapten. Het was ene leuke ervaring om dit ook eens mee te maken. Nu ben ik in alle groepen geweest.

Donderdag was mijn stagebegeleidster weer aanwezig en kon ik weer naar mijn eigen groep. De kinderen allemaal weer blij verrast toen we het lokaal binnen stapten. Ook niet heel vreemd als je 1,5 week geen Engels hebt gehad.
Volgende week ga ik verschillende opdrachten uitvoeren waaronder het dansje hoofd, schouders, knie en teen. Dit als opdracht voor een groepsactiviteit. Ook heb ik hier in Spanje een lesbox gemaakt over vormen. Hierin zit een memorie, voelen van vormen en de vormen benoemen. Het is leuk om wat te kunnen doen in de les dus ik heb er zin in.

Vrijdag zijn we weer naar school geweest. In de pauze mee het terras op, leuk. Wel begint het steeds saaier te worden. De lessen zijn niet heel veel aan en er wordt heel weinig behandeld. Ze werken hier echt heeel langzaam.

Gisteren zijn we nog een keer naae Jerez geweest. Dit keer naar het centrum. Wauw, dit hadden wij niet verwacht. Het zag er zo leuk uit. Allemaal winkeltjes en terrasjes. Hier hebben wij ons dus wel even vermaakt. Ook hebben we een Spaanse vismarkt gezien en geroken. Pfoee wat een geur en allemaal schreeuwende mensjes.
Daarna besloten we nog even een kijkje te nemen in de area sur. Hier waren we al eens geweest, maar nog een kijkje kon ons geen kwaad. Daarma zijn we weer met de bus terug naar het centrum gegaan en hebben wr een hapje gegeten.

Vandaag zal ik me voorbereiden op de activiteiten.
En lekker niks doen. Misschien nog evem naar buiten, want het is een lekker weertje!

Leuk dat jullie mijn reisverslagen lezen en berichtjes sturen. Het is leuk om te lezen!

Stiekem ben ik al een beetje aan het aftellen. Ik heb het hier nog wel erg naar mijn zin, maar ik heb ook wel weer zin in het leven in Friesland. Hoe het huis eruit ziet en hoe het is in Oudega, we zullen het zien. Voor eerst nog even een paar leuke stage weekjes hier in Spanje.

Adios!

Geldou

  • 20 November 2014 - 10:11

    Sylvia:

    Tja, dit is natuurlijk de verkeerde volgorde - ik had eerst je verslag moeten lezen en daarna pas bellen. Het blijft leuk om over je ervaringen te lezen.
    Hartelijke groeten,
    Sylvia

  • 21 November 2014 - 15:06

    H En J Kuipers:

    Hoi Geldou

    Wat in prachtiche tekening fan juf Geldou.
    De bern bin wol wiis mei dy.
    Super !!
    Foar it leste skofke der winskje wij dy noch in hiele moaie tiid.
    Genietsje der fan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geldou

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 8317

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 December 2014

3 maand Spanje!

Landen bezocht: