Minder dan een maand te gaan! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Geldou Boer - WaarBenJij.nu Minder dan een maand te gaan! - Reisverslag uit Puerto Real, Spanje van Geldou Boer - WaarBenJij.nu

Minder dan een maand te gaan!

Blijf op de hoogte en volg Geldou

09 November 2014 | Spanje, Puerto Real

Hallo allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel om te bedenken dat we over minder dan een maand alweer thuis zijn. Eerst gaan we nog genieten van het 'mooie' Spanje. Het mooie is nu wel zo goed als over, het is hier nu al een stuk kouder en naar het strand gaan zit er niet meer in helaas.

Afgelopen dinsdag is mijn stagebegeleidster ziek naar huis gegaan.
Ze is nog niet weer aan het werk geweest want heeft last van een ernstige infectie. Dit is voor mij ook erg lastig. Dinsdag ben ik daarom eerder naar huis gegaan. Er is niemand die de Engelse lessen overneemt en in het Spaans de gewone lessen mee volgen lukt ook niet echt.
Woensdag ben ik een dagje met Afrida naar school geweest.
Wat een verschil met mijn kinderen. Dit is veel meer lesgeven. Op mijn schooltje wordt het meer op een speelse manier gebracht en hier is het echt uit het boek. Leuk, maar heel verschillend!
Donderdag ben ik een dagje thuis gebleven. Ik ben druk bezig geweest met verslagen voor school. Ik hoop dat mijn stagebegeleidster er snel weer is zodat ik de opdrachten kan uitvoeren die ik graag nog wil doen.
Vrijdag zijn we weer een dagje naar school geweest. Hier kunnen wij nog wat van leren. Het Engels met de present perfect enzovoort kan wel weer wat bijgeslepen worden.
Zaterdag (gisteren) zijn we een dagje te shoppen geweest in san Fernando. Eerst zijn we met de trein uitgestapt in het centrum. Vele leuke winkeltjes en de eerste inkopen waren weer gedaan. Daarna met de bus naar het overdekte winkelcentrum. Waauw wat was dit groot. Weer veel leuke winkels en te bedenken dat kleding hier erg goedkoop is denk aan shirtje €10 euro en een broek ongeveer €25.
We waren op een gegeven moment wel uitgeshopt dus besloten we met de trein naar Cadiz te gaan en daar nog even te kijken en een hapje te eten.
We kwamen bij een restaurant wat ons wel wat leek. Nadat we ons drinken hadden besteld ons favoriet: tinto de verano (rode wijn met sinas). En ja het klinkt raar en niet lekker maar echt een aanrader bleek dat we geen gerechten konden bestellen alleen in tapas vorm. Dit leek ons ook wel eens leuk en lekker. We hadden vier verschillende gerechtjes: aardappeltjes met lekker sausje, aardappelkrokketjes, 2x varkensvlees maar dan op andere manier. Echt een aanrader het was erg lekker! Daarna zijn we met de bus terug naar Puerto real gegaan en lekker gaan slapen.
Vandaag is het zondag en ons relax dagje dus wat wasjes draaien en lekker rustig aan doen.
Morgen gaan we weer beginnen met een nieuw stage weekje. Hopelijk is mijn stagebegeleidster er snel weer.

De datum dat we thuis komen is 4 dec.

Hasta luego!

Geldou

Ohjaa voor als jullie denken wat is dat voor eten waarmee Geldou op de foto staat dat is churros, iets typisch Spaans en proeft naar pannenkoeken. Je eet dit met chocoladesaus. Erg lekker!

  • 11 November 2014 - 07:56

    Martin En Boukje:

    lieve Geldou,
    Een echte juf ben je al zo te lezen.
    Sneu voor je vriendin hopelijk knapt ze weer op en hersteld ze goed.
    Geniet nog maar even voordat je weer naar het gure Friese komt.
    Fijn dat De Sint je thuis kunt ontmoeten of neem je wat Pieten mee uit Spanje?
    Lieve groet van ons

  • 15 November 2014 - 14:04

    Mebius En Tettje:

    Hoi Geldou,

    Wat moai dast it der sa nei dyn sin hast en inderdaad wat gjit da hurt.
    Noch in pear wiken en komst al wer nei hus of aldegea.
    Mar wat hast yn dy 3 moannen in ervaring op dient.
    Geniet der noch mar efkes en sukses mei de studsje en it les jaan.

    gr ut Easterein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geldou

Actief sinds 08 Aug. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 8315

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 04 December 2014

3 maand Spanje!

Landen bezocht: